fredag 21 augusti 2009

Squash, Wolverine och restuppgift


Ja så var det dax för squash idag igen. Den här gången var nästan alla matcher ooootroligt jävla tuffa. Varken Anders, Eric eller jag spelade dåligt idag. Verkligen strid i alla matcher. Den roligaste var dock mot Anders. Den sista matchen för dagen blev en riktig rysare. Han vann 1:a set med typ 9-7. Jag vann andra med samma siffror. 1-1 inför avgörande set alltså. Då öppnade Anders oerhört starkt och plockade poäng efter poäng. Mitt spel var dessutom riktigt undermåligt till en början. Tillslut ledde Anders med 7-0 och kunde avgöra med två bollar. Då tog jag mig i kragen och hämtade först upp till 7-3. Sedan gjorde han 8-3 och hade alltså 5 matchbollar att avgöra på. Men jag var bestämd och skärpte till mig nåt så oerhört och vann tillslut med 10-8 eftersom man måste vinna med två bollar. Sinnessjukt jävla skön vinst! Hua.

Nästa squashduell: Måndag.

Senare på kvällen kollade jag på Wolverine. En medelmåttig film som mest var som vilken annan superhjältefilm som helst. Inget speciellt med den. Varken underbar eller vedervärdig. Den får 3 järvar av 5.

Slutligen så sitter jag här nu med koffein upp till öronen kl 2 på natten. Tvingade i mig 3 koppar kaffe för att orka sitta uppe och göra klar en helvetiskt jobbig restuppgift som inte är så omfattande alls men satan så mycket energi den tar genom att ligga och gnaga i mig.
Jag har klarat av en av frågorna som jag skulle rätta till och har en kvar. Kommer nog vara klar om någon timme eller så och det kommer att vara så underbart...men sömn lär jag ju inte få det här dygnet iaf.

Aja. Om några dagar gör jag nog klar en bild som jag har tecknat på traditionellt sätt. Mycket trevligt att vara tebax med papper och penna. Måste bara ta och införskaffa mig några nya tuschpennor.

2 kommentarer:

  1. Haha shit vilken rysarmatch! Anders måste ha varit måttlig glad när den var över ;P

    Det ska ju komma ut en film om Magneto också (hur många prologfilmer har de egentligen tänkt sig.... two is pushing it), om den kommer ha högre standard än Wolverine är ju dock tveksamt. Men så länge de är runt "okej"-nivån går de ju och se...

    Usch, restuppgifter har en benägenhet att dras ut på in i det sista =S Men grattis till att du nu äntligen kan lägga det åt sidan :)

    /Anneli

    SvaraRadera
  2. Haha, ja Anders svor lite och sa att han hatade mig haha. Jaså ska det komma en om Magneto också? Det visste jag inte. Men jag kan förstå varför dom gör en massa, det är alltid effektfyllda filmer när det är superhjältar så många lockas ju bara därför. Dem flesta senaste har ju dessutom varit helt ok och dom tjänar nog en hel del cash på alla filmer.

    Tack, restuppgiften var otrooligt seg men nu är jag helt ledig i en vecka. :)

    SvaraRadera