onsdag 12 augusti 2009

Löpning, poker och restuppgift

Om man börjar med löpningen då. Inte fullt lika död efter de 6km jag avverkade som efter förra gången. Den gången pulserade hela kroppen så jag trodde jag skulle sprängas. Nu gick det lättare. Jag försökte att hela tiden tänka på fotisättningen. Man ska ju försöka landa på främre delen av foten varje gång man tar ett steg. Det förebygger skador och i slutändan tar man inte ut sig lika mycket om man springer på det viset jämfört med att landa på hälen eller platt på foten. Imorgon blir det nog lite jogg också.

Jag har fått hjälp av Viktor idag med pokerspelandet. Vad man ska tänka på vid en massa olika situationer. Han har ju läst en hel del fler böcker än mig så jag lärde mig ganska mycket och jag kände direkt att det blev mycket roligare att spela. Förut spelade jag alldeles för tight och slowspelade för många händer...inte bra inte bra. Menmen, ska nog lira lite mer poker inatt när alla fiskar kommer till SvS. :)

Restuppgiften jag har på ett moment i skolan gnager i bakhuvudet hela tiden. Den är ju egentligen avklarad på bara någon/några timmar så det är ett mysterium varför jag inte kan få tummen ur.

Nu hoppar jag in i duschen och ska se till att nöta lite på det där uppgiftshelvetet efter det.
TJO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar