söndag 6 september 2009

Dagen efter dagen efter.


Igår genomförde jag min "debut" som DJ då jag spelade själv istället för att gå som lärling under Peter. Det gick väl ok, men finns mycket kvar att lära. Det jobbigaste var att det var glapp till hörlurarna så typ 30sek per låt gick åt att försöka höra vilken låt det var överhuvudtaget vilket gjorde att det ibland blev panikbyte till någon låt som man inte visste vad det var. Dessutom var det inte skitlätt när jag inte använde mig av skivor jag hade fixat själv utan jag körde på Peters skivor. Har ju mig själv att skylla att det inte blev så mjuka genre-övergångar eftersom jag inte visste alla artister på skivorna och vad det var för låtar. Därför måste jag ta och fixa egna skivor till nästa spelning så jag exakt vet vad jag har att erbjuda. Det blir även mycket lättare när folk önskar sig låtar. Som det var igår fick man ju chansa om låten fanns eller så fick man stå och leta i spellistorna ett tag.
Aja det finns mycket kvar att lära.

Annars så har helgen präglats av träning, fest, skjutsning av kompisar och allmänt slackande.

Ikväll ska jag nog till Elin och försöka lära henne spela gitarr. Vi får se om hon har gjort läxan. :)

2 kommentarer:

  1. najs blogg jörre.. när började du lira gura? du får ta och komma ner till H-stad och lära mig för jag e kass på de :P her gött /// krille

    SvaraRadera
  2. Hehe tack krille. Jag började spela för 3 år sen ungefär men spelar inte regelbundet. Jag är inte skitduktig men duglig. Jao, det skulle vara najs att hälsa på dig nån gång för det var längesen vi sågs. :)

    SvaraRadera