söndag 11 oktober 2009

Beskrivning av veckan


Så börjar då en ny vecka med saker som måste göras och saker som måste skjutas upp.
Saker som man gör fast man inte ska och saker däremellan. Nästa vecka börjar med en måndag (som en helt vanlig vecka alltså) och avslutas med en söndag.
Varje vecka har 7 dagar och av dom 7 dagarna finns det 5 dagar som man kan välja att kasta bort extra mycket på onödiga grejjer som studier, sociala sammankomster och matlagning.
Efter de vanliga 5 dagarna följer 1 dag som består av helt onödiga aktiviteter.
Men hör och häpna. Efter de 6 passerade dagarna så kommer veckans viktigaste dag. Söndagen.
Gud valde att kalla den för vilodagen. Jag väljer därmed att kalla den för...Vilodagen. Vilodagen med stort V alltså. Här kan man göra det som människan är skapad för att göra mest av allt. Nämligen att göra så lite som möjligt. Det är på den här dagen som jag är i mitt esse.
Då gör jag som mest av det jag är bäst på. Ingenting alltså.
Resten av dagarna kommer i regel gå åt helvete på ett eller annat sätt (Murphys lag).
Söndagen kan alltså inte gå fel.
Men hur skulle det se ut om alla dagar såg ut såhär då?
Jo förmodligen skulle det bli en renare och finare värld utan avgaser och miljöutsläpp eftersom ingen skulle orka åka bil eller ta sig någonstans.
Jag ska nog lägga fram det här förslaget till regeringen.

Vill du ha en renare värld? Ligg på sofflocket.

Btw: Idag har jag ätit världens svulligaste pizza. Pizza Speciale no3. Pizza med kebabkött, sallad, dressing och strips på. Har nog aldrig känt mig så äcklig förutom när jag tittade mig i spegeln sist...och mätt blev jag också...och det var ju huvudsyftet.
Hjärtinfarkt 2k9. Here I come!

3 kommentarer:

  1. Hittade en länk till din blogg. Spännade!!

    Hihihi! Du har alltid så fyndiga tankar och funderingar :) Jag skulle rösta på sofflocket förslaget om jag satt med i regeringen. Slö som jag är :)

    SvaraRadera
  2. Haha, gött! Ja visst är det ett klockrent förslag? :P Nu ska jag kolla in din blogg också. :)

    SvaraRadera
  3. Det är ett Mr Musclerent förslag vill jag säga! KOlla på du bara. Skriver inte så ofta som du...

    SvaraRadera