tisdag 8 december 2009

Julerim

Julerim Slim Jim

Snöflingor färgar himlen vit
Flingorna faller tätt och jag ser inte ett skit.
Dock så ljög jag om fallande snö
Regnet öser ner och spolar bort all tö.
Vore det inte för att jag finner ro
så skulle jag välja någon annanstans att bo.
Tyvärr så ljög jag nu återigen
och sitter i mitt välstädade hem (?)
För att öka min stress en liten bit till
så väljer jag att köpa klapparna när jag måste och inte vill.
För mig är julen stressig och förbannat seg
och tjockisvarning blir det av all jävla pepparkaksdeg.

Trots att julen kan vara årets flopp
så försöker man alltid ha humöret på topp.
För när allt kommer omkring
så är man med människor som betyder någonting.

God Jul en jävla bra tid i förskott! :)

2 kommentarer:

  1. Fint rim! Men ta det lugnt med julklapparna...
    ;)

    // Gissa vem...

    SvaraRadera
  2. Fegt att inte skriva namn ju!!!

    SvaraRadera